Algemene voorwaarden Wesco’s maintenance
Abraham kuyperstraat 74
7103GR Winterswijk
Versie geldig vanaf: 12 september 2018
Artikel 1 Definities
Wesco’s
maintenance: Wesco’s Maintenance eenmanszaak, gevestigd te Winterswijk en
ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Hengelo onder nummer 72562528
Klant:
de natuurlijke persoon die aan Wesco’s Maintenance een opdracht heeft
verstrekt tot het leveren van Producten en verrichten van Diensten.
Producten:
het meest omvattende begrip van een zaak of goed dat geleverd wordt door
Wesco’s Maintenance. Hier valt zeker onder te verstaan, doch niet
uitsluitend: nieuwe en gebruikte scooters.motoren en
scooter(motor)onderdelen.
Diensten:
alle activiteiten die Wesco’s Maintenance uitvoert in opdracht van de
Klant. Hieronder valt zeker te verstaan doch niet uitsluitend: reparatie,
onderhoud, schadetaxatie en garantiewerkzaamheden.
1.5Website van Wesco’s Maintenance : De website
van Wesco’s Maintenance , te vinden via www.wescos-maintenance.nl
Artikel 2 Algemene bepalingen
De
Klant kan geen rechten ontlenen aan het feit dat Wesco’s Maintenance deze
algemene voorwaarden mogelijk soepel toepast.
Deze
voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en op alle
overeenkomsten van Wesco’s Maintenance die strekken tot de verkoop van
Producten en het verrichten van Diensten.
De door
de Klant gehanteerde algemene voorwaarden, worden uitdrukkelijk van de
hand gewezen, en zijn zodoende niet van toepassing op overeenkomsten
aangegaan met Wesco’s Maintenance .
Indien
één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk
nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige algemene
voorwaarden volledig van toepassing.
In deze
algemene voorwaarden kan het woord ‘schriftelijk’ ook worden aangemerkt
als schriftelijk vervaardigde documenten die via elektronische wegen
worden verstuurd, daar zeker onder te verstaan e-mail en gefaxte
documenten.
Artikel 3 Offertes en aanbiedingen
Door
Wesco’s Maintenance gedane aanbiedingen en/of offertes binden Wesco’s
Maintenance niet en gelden slechts als uitnodiging tot het plaatsen van
een opdracht, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of overeengekomen.
De door
Wesco’s Maintenance gehanteerde prijzen, in offertes en aanbiedingen, zijn
inclusief BTW en andere belastingen van overheidswege.
De door
Wesco’s Maintenance opgegeven prijzen zijn inclusief eventuele in het
kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen verzend- en
administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
Artikel 4 Tot stand komen & annulering van een overeenkomst
Overeenkomsten
komen tot stand nadat de Klant een door Wesco’s Maintenance uitgevaardigd
aanbod of offerte heeft aanvaard en Wesco’s Maintenance akkoord is gegaan
met deze aanvaarding.
Hetgeen
bepaald in artikel 4.1 is van toepassing op zowel overeenkomsten die tot
stand komen via de website van Wesco’s Maintenance alsmede een mondeling
of schriftelijk overeengekomen overeenkomst.
Een
schriftelijke overeenkomst komt tot stand zodra een aanbieding van Wesco’s
Maintenance, ondertekend door de Klant, retour is ontvangen of zodra
Wesco’s Maintenance overgaat tot levering van Producten of het verrichten
van Diensten.
Het
annuleren van een tot stand gekomen overeenkomst is mogelijk tot 14 (14)
dagen voor afgaand aan de uitvoering van de dienstverlening. Indien de Klant
deze termijn overschrijdt is de Klant vijftig (50)% van de factuurwaarde
verschuldigd aan Wesco’s Maintenance .
Indien
de Klant minder dan zeven (7) dagen voorafgaand aan de uitvoering van de
dienstverlening een opdracht annuleert is hij gehouden vijfenzeventig
(75)% van het factuurbedrag aan Wesco’s Maintenance te betalen.
Artikel 5 Levering
Levering
van Producten vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Indien
het bestelde product niet direct uit voorraad leverbaar is wordt door
Wesco’s Maintenance een nadere levertijd opgegeven, waarbij Wesco’s
Maintenance zal trachten altijd binnen zes (6) weken levering te doen
geschieden. Deze termijn is nimmer te beschouwen als fatale termijn.
Artikel 6 Eigendomsvoorbehoud
Wesco’s
Maintenance behoudt zich het eigendom voor van alle aan de Klant geleverde
zaken, zolang de Klant niet volledig heeft voldaan aan zijn
betalingsverplichtingen jegens Wesco’s Maintenance .
Een
buitengewone beschikking over de goederen, zoals een verpanding, een
zekerheidsstelling e.d. kan alleen met toestemming van Wesco’s Maintenance
geschieden. De Klant is verplicht Wesco’s Maintenance onverwijld te
berichten, indien derden beslag leggen op, onder eigendomsvoorbehoud,
geleverde goederen.
Op alle
door Wesco’s Maintenance verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen,
modellen, teksten, tekstvoorstellen etc. behoudt Opdrachtnemer zich alle
intellectuele eigendomsrechten voor. Verveelvoudiging, openbaarmaking en
kopiëren zijn slechts toegestaan met uitdrukkelijk toestemming van Wesco’s
Maintenance . De ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, modellen, teksten,
tekstvoorstellen etc. blijven eigendom van Wesco’s Maintenance en dienen
op eerste verzoek onverwijld geretourneerd te worden.
Voor
elke in strijd met artikel 6.3 verrichte handeling is de Klant een
gefixeerde en direct opeisbare boete verschuldigd van € 5.000,00,
onverminderd het recht van Wesco’s Maintenance om aanspraak te maken op
volledige schadevergoeding.
Bij
gebreke aan betaling op de vervaldag en in het geval van faillissement of surseance
van betaling van de Klant is Wesco’s Maintenance gerechtigd de goederen
zonder voorafgaande waarschuwing tot zich te nemen en verleent de Klant
Wesco’s Maintenance bij deze een onherroepelijke machtiging hiertoe over
te gaan, alles onverlet het recht van Wesco’s Maintenance om volledige
schadevergoeding te vorderen. Teruggenomen goederen crediteert Wesco’s
Maintenance tegen de door haar in redelijkheid daaraan toe te kennen
waarde.
Artikel 7 Garantie
De
Klant dient de geleverde Producten onmiddellijk na ontvangst te
controleren. Eventuele gebrekkige Producten dient de Klant direct na
ontdekking, en uiterlijk binnen zeven (7) dagen Wesco’s Maintenance
hiervan op de hoogste stellen.
Indien
de Klant niet binnen de termijn als bepaald in artikel 7.1 de
gebrekkigheid van de geleverde goederen aan Wesco’s Maintenance zijn
medegedeeld, worden de Producten geacht in goede staat te zijn ontvangen.
De
garantietermijn voor gebruikte scooters bedraagt één (1) maand. De
garantietermijn voor nieuwe scooters en/of onderdelen is afhankelijk van
de fabrikant/importeur. Dit doet niets af aan de wettelijke rechten over
garantie die de Klant heeft.
Voor de
fabrieksgarantie gelden de volgende bepalingen:
Bij de
aankoop van een nieuwe scooter moet het onderhoud tijdig zijn uitgevoerd.
Indien hier niet aan wordt voldaan vervalt het recht op garantie;
Aan de
bij Wesco’s Maintenance gekochte scooter/motor (nieuw of tweedehands) mag
niet door een derde of niet-erkende dealer zijn gesleuteld;
De
schade die veroorzaakt is door een aanrijding, val of anderzijds
ondeugdelijk gebruik valt niet onder de fabrieksgarantie. Deze bepaling
geldt voor nieuwe en tweedehands/gebruikte gekochte scooters.
De
Klant heeft geen recht op garantie als beschreven in artikel 7 indien vast
komt te staan dat het gebrek aan een product is ontstaan door toedoen van
de Klant of indien een gebrek is ontstaan door normale slijtage.
Indien
de door de Klant geconstateerde gebreken gegrond blijken te zijn, dient de
Klant Wesco’s Maintenance een redelijke termijn gunnen om de overeenkomst
alsnog deugdelijk na te komen. Mocht Wesco’s Maintenance niet in staat
zijn om overeenkomst na te komen, heeft de Klant het recht tot restitutie
van het bedrag dat hij aan Wesco’s Maintenance heeft doen toekomen voor de
gebrekkige Producten.
Eventuele
aanspraken van de Klant op zijn recht van garantie schorten overige
verplichtingen van de Klant voortvloeiende uit de overeenkomst niet op.
Indien
Wesco’s Maintenance zich verbindt tot het verrichten van Diensten is er
sprake van een inspanningsverplichtingen. De Klant kan Wesco’s Maintenance
nimmer verantwoordelijk houden voor niet behaalde resultaten en kan
derhalve geen recht van reclamatie doen gelden in geval van
Dienstverlening door Wesco’s Maintenance .
Artikel 8 Schadetaxatie
De
schadetaxaties worden uitgevoerd door een deskundig persoon.
Schriftelijke
bewijsstukken van de uitgevoerde taxatie dienen op de arbeidsplaats
aanwezig te zijn.
De
overeengekomen keuringstermijn kan niet worden gezien als een fatale
termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij een niet
tijdige keuring dient de Klant Wesco’s Maintenance schriftelijk in gebreke
te stellen.
Wanneer
gekeurde goederen, nadat de keuringstermijn is verstreken, niet wordt
opgehaald door de Klant, zullen de goederen worden opgeslagen voor
rekening en risico van de Klant.
De
kosten van een schadetaxatierapport kost vijfenzeventig euro ( €75,00).
Deze kosten worden door Wesco’s Maintenance aan de Klant gecrediteerd
indien de Klant de betreffende scooter/brommer/motor bij Wesco’s
Maintenance laat repareren zoals vermeld in het schadetaxatie-rapport.
Artikel 9 Aansprakelijkheid
Wesco’s
Maintenance sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die
geleden wordt door het gebruik van de door Wesco’s Maintenance geleverde
Producten, met uitzondering van situaties waarin de schade direct te
wijten is aan opzet of grove nalatigheid aan de kant van Wesco’s
Maintenance .
Mocht
onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 9.1 toch aansprakelijkheid aan de
kant van Wesco’s Maintenance worden aangenomen is iedere aansprakelijkheid
beperkt tot het bedrag dat onder de toepasselijke verzekeringsovereenkomst
in het desbetreffende geval wordt uitgekeerd.
Mocht
in uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 9.2 geen uitkering krachtens
de toepasselijke verzekeringsovereenkomst plaatsvinden dan is de
aansprakelijkheid van Wesco’s Maintenance beperkt tot directe schade en
tot maximaal de factuurwaarde van de overeenkomst, althans tot dat
gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Onder
directe schade dient men uitsluitend te verstaan: de redelijke kosten ter
vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de
vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de
eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Wesco’s
Maintenance aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan
Wesco’s Maintenance toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt
ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat
deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in
dit artikel.
Wesco’s
Maintenance is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor de volgende
schadeposten: Gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade
door bedrijfsstagnatie.
De
Klant vrijwaart Wesco’s Maintenance tegen aanspraken van derden, welke
voortvloeien uit – dan wel verband houden met de uitvoering van de
overeenkomst.
Artikel 10 Verplichtingen van de Klant
De
Klant stelt Wesco’s Maintenance in de mogelijkheid de Diensten aan te
bieden en uit te voeren.
In
beginsel dient de Klant zich te gedragen conform hetgeen in deze algemene
voorwaarden is bepaald alsmede hetgeen dat wordt overeengekomen tussen de
vertegenwoordigers van Wesco’s Maintenance en de Klant. Indien de Klant
deze verplichting niet nakomt is Wesco’s Maintenance gerechtigd de
Diensten voor de Klant op te schorten of te beëindigen, zonder dat Wesco’s
Maintenance daarbij op enige wijze schadeplichtig wordt jegens de Klant.
De
Klant dient zorg te dragen dat Wesco’s Maintenance alle juiste gegevens in
haar bezit heeft om de overeenkomst naar behoren te voldoen. De Klant
vrijwaart Wesco’s Maintenance voor de gevolgen voortvloeiend uit het niet
juist en/of onvolledig zijn van de gegevens.
De
Klant is verplicht om alle Diensten en leveringen af te nemen zoals
overeengekomen is in de offerte.
Indien
Wesco’s Maintenance door toedoen van de Klant niet kan overgaan tot het
leveren van Producten en Diensten is de Klant aansprakelijk voor alle
schade die Wesco’s Maintenance als gevolg daarvan zou mogen leiden.
De
Klant aanvaardt dat de tijdsplanning kan worden beïnvloed indien partijen
tussentijds overeenkomen de aanpak, de werkwijze en omvang van de
overeenkomst en/of daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden of
te wijzigen. De overeengekomen gewijzigde overeenkomst en/of uitvoering
wordt als meer en/of minder werk verrekend.
Indien
komt vast te staan dat er sprake is van een onrechtmatige daad of
strafbaar gedrag van de Klant, is Wesco’s Maintenance gerechtigd haar
Dienstverlening geheel of gedeeltelijk op te schorten of te beëindigen.
Indien komt vast te staan dat daarvan geen sprake (meer) is, zal Wesco’s
Maintenance de Dienstverlening zo snel mogelijk hervatten.
Artikel 11 Rechten& verplichtingen Besselink Scooters
Wesco’s
Maintenance zorgt voor een deugdelijke uitvoering van de overeenkomst door
bekwame/deskundige personen.
Wesco’s
Maintenance heeft het recht derden te betrekken of in te schakelen bij de
uitvoering van Diensten, mits Klant hiervan op de hoogte is gesteld.
Wesco’s
Maintenance is verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens
die door de Klant aan Wesco’s Maintenance zijn verstrekt.
Wesco’s
Maintenance zal in het kader van de opdracht alle voorzorgsmaatregelen
nemen ter bescherming van de belangen van de Klant. De Klant zal zonder
toestemming van Wesco’s Maintenance aan derden geen mededeling doen over
de aanpak Wesco’s Maintenance, haar werkwijze en dergelijke.
Artikel 11 Overmacht
Wesco’s
Maintenance is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichtingen
jegens de Klant indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een
omstandigheid die niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens de wet
en jurisprudentie of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn
rekening komt.
Wesco’s
Maintenance kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de
verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien de overmacht langer
voorduurt dan een periode van zestig (60) dagen, is ieder der partijen
gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder enige verplichting tot het
vergoeden van de door andere partij geleden schade.
Indien
Wesco’s Maintenance ten tijden van het intreden van overmacht zijn
verplichtingen uit de overeenkomst gedeeltelijk is nagekomen of deze zal
kunnen nakomen is Wesco’s Maintenance gerechtigd het nagekomen gedeelte
van de overeenkomst afzonderlijk te factureren. Dit laatste mits het
gedeeltelijk overeengekomen een zelfstandige waarde toegekend kan worden.
Artikel 12 Prijs & Betaling
Wesco’s
Maintenance factureert vooraf of gelijk met de levering of voltooiing van
de Diensten of levering van Producten.
In
uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 12.1 kan Wesco’s Maintenance in
overleg met de Klant afwijken van de in artikel 12.1 gestelde wijze en
termijnen vaststellen ter voldoening van het factuurbedrag. Het maximaal
aantal betalingstermijnen bedraagt acht (8) dagen. De Klant dient de
betaling dan te verrichten zoals aangegeven staat in de factuur of
nadrukkelijk is overeengekomen met Wesco’s Maintenance.
Indien
de Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is de
Klant van rechtswege in verzuim. De Klant is dan de wettelijke rente
verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf
het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van
het volledig verschuldigde bedrag.
Indien
Wesco’s Maintenance de Klant tijdens een lopende overeenkomst factureert
en door toedoen van de Klant, Wesco’s Maintenance haar uit hoofde van de
overeenkomst toekomende bedragen niet tijdig toekomt, is Wesco’s
Maintenance gerechtigd de Diensten aan de Klant te staken tot het moment
waarop de Klant wel over kan gaat tot het vergoeden van de bedragen die
Wesco’s Maintenance uit hoofde van de overeenkomst toekomt.
Het uit
artikel 12.4 voortvloeiend recht om de Dienstverlening aan de Klant te
staken ontstaat pas nadat Wesco’s Maintenance de Klant op de hoogte heeft
gesteld van haar tekortkoming en de mogelijkheid heeft geboden om alsnog
de betaling te doen geschieden. Indien de Klant 5 (vijf) werkdagen nadat
zij op de hoogste is gesteld van haar tekortkoming niet aan haar
betalingsverplichting heeft voldoen is onverlet hetgeen bepaald in artikel
12.4 van toepassing.
Alle
buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, door Wesco’s Maintenance
gemaakt indien Wesco’s Maintenance op enigerlei wijze in een gerechtelijke
procedure tegen de Klant verwikkeld geraakt zijn voor rekening van de
Klant.
Indien
het vermoeden bestaat dat de Klant niet aan haar betalingsverplichting kan
voldoen, of in het geval zij in staat van liquidatie/ faillissement
verkeert, er beslag wordt gelegd of surseance van betaling is aangevraagd
zijn de vorderingen van Wesco’s Maintenance jegens de Klant onmiddellijk
opeisbaar.
Prijzen
zijn onder voorbehoud van fouten. Bij foutief aangegeven prijzen houdt
Wesco’s Maintenance zich het recht voor om de factuur te corrigeren of de
overeenkomst te ontbinden, zonder gehouden te zijn tot enige
schadevergoeding.
Artikel 13 Toepasselijk recht en geschillen
Op alle
rechtsbetrekkingen waarbij Wesco’s Maintenance partij is, is uitsluitend
het Nederlandse recht van toepassing.
De
Klant en Wesco’s Maintenance zullen pas een beroep op de rechter doen
nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in
onderling overleg te beslechten.
created with
WordPress Website Builder .